-->

torstai 12. heinäkuuta 2012

Hakusana osa 4


Hienoja hakuja on taas tullut. Yksi oli niin hieno, että mun oli pakko soittaa siitä kaverille.
Sinä, joka olet tänne noin hienolla haulla (9) päätynyt, lupaan palata aiheeseen, toivottavasti tulet siis toistekin.

1. barbapapa suomeksi
- no mitä ne nyt on, Pörrö, Barbapaavo, Barbapoju, Barbapinko, Barbalala, Barbapupu, Barbatipu, Barbamama ja Barbapapa.

2. halpa vanha taulu
- mulla on vain kalliita vanhoja tauluja, joten en tiedä aiheesta mitään. Tai ehkä mulla oikeasti on vain yksi vanha taulu ja se on peritty. Mutta kirppareilta varmaan löytää halpojakin vanhoja tauluja.

3. kinder barbapapa
- meillä on kolme täyttä sarjaa koossa. Muutama vaihdokki saattaa yhä löytyä. Voipi kysellä. Pörröstä en kyllä luovu, vaikka me saatiin niitä onnekkaan sattuman kautta vielä neljäskin!
Huutiksesta ja muista vastaavista voi etsiä, samoin olen jo kirpparin romukasassa yhden Barban bongannut.

4. pakosarjaa blogi
- jackpot!

5. barbapapa lakana
- JYSKissä on ollut ainakin lasten mallia ja Toys r' Us:issa sitä isompaa kokoa. JYSK on tosin meillä boikotissa jo toista vuotta erään myyjättären törkeän käytöksen vuoksi.

6. jaffa matto
- Citymarketin alessa oli ainakin kahta mallia, Sellossa halvin bongaamani. Anttilassa näitä myös olen nähnyt, en tiedä onko alennettu ja Keskisen kyläkaupassakin oli.

7. kirjailija Matias Riikonen
- oikein herttainen poika, kaunis poika ja hauskat jutut, pohdiskelee elämää ehkä hieman erilaisesta näkökulmasta kuin ihmiset yleensä. Kirja ei ihan vastannut odotuksia. Matias antoi ymmärtää hiukan enemmän. Mutta kyllä Nelisiipiselle lokille silti kannattaa antaa tilaisuus!
Matias tietää dementiasta, koska on suvussa seurannut sairastapausta sivusta ja koiran näkökulmasta pystyi kirjoittamaan, koska heillä on perheessä ollut koira. (Hauska kaveri, eikö!)

8. mammuttimarkkinat
- huonontuneet vuosi vuodelta, mutta silti sinne pitää aina mennä. Veikkaan, että ne tulee taas lokakuun alussa.

9. MIKSI VANHENEMISESTA ON HYVÄ PUHUA NUORILLE
- hieno haku, ja olen ylpeä, että sillä haulla päätyy tänne. Tosin en ole kurkistanut, mihin postaukseen tuolla päätyy.
Mitäs tohon nopeasti sanoisi. Vanheneminen on kummallinen asia. En koe olevani niin vanha kuin olen.
Kannatan "Ikä on vain numero"-filosofiaa ja onneksi olen säilynyt melko rypyttömänä, mutta en ikävä kyllä ilmeisesti ihan niin nuorekkaana kuin luulin. Ikägallupissa arvaukset osui turhan lähelle oikeaa, yksi jopa 4 v yli! Mutta miksi vanhenemisesta on hyvä puhua nuorille... Siksi, että tieto, ymmärrys ja hyväksyntä lisääntyisi? Esim. yksi mun ystävä, 28 v, ei tiennyt, että vanhat ihmiset ei enää kuule heinäsirkan siritystä. Kaikkihan sen tietää! Tällaisia juttuja kai olisi hyvä kaikkien oppia, niistä huomaa sitten oman vanhenemisensa.
Alzheimerin taudin oireista näin tänään artikkelin, mutta en lukenut. Pitäis kai lukea.
Millaista vanhenemista tässä on mahdettu tarkoittaa; vanhuus-vanhuutta vai pikkuhiljaa tapahtuvaa iän karttumista...hmm...
Saatan vielä innostua pohtimaan tätä lisää.

10. my little pony hinnat
- jotkut löytää G1-poneja pilkkahintaan kirppareilta ja sitten mua aina harmittaa. Meillä on reilut 20 G1-ponia ja kalleimmasta olen tainnut maksaa 3 e, sen enempää en suostu maksamaan, koska en ole HC-keräilijä. Mutta jotkut maksaa G1-poneista kai kymppejäkin, ehkä jostain harvinaisesta satasiakin? Huutonet antaa osviittaa.
Onkohan nyt menossa jo G4, en tiedä, mutta uusien, kaupassa myytävien hinta lienee siinä kympin paikkeilla, hiukan alle taitaa olla, mua ei nämä uudet sukupolvet oikein kiinnosta, G1 on se ainoa oikea!


Edit. Tätä kirjoittaessa tänne oltiin tultu haulla Lapko. Lapko on ihana. Ville Malja on ihana. Ja miten ne rastat voi olla niin pitkät! Ruisrockissa Villellä oli melko huomiota herättävä esiintymisasu (joo, laitan kuvan), mutta myöhemmin illalla hän oli tiukoissa farkuissa ja sopivan kittanassa prätkärotsissa. Näytti oikein hyvältä. Naispuolisella seuralaisella oli punainen tukka ja sininen mekko. Ja Lapko-kassi, yllätys! Mutta eipä Ville vielä kovin suuri julkkis Suomessa ole, koska joutui bäkkärille mennessään näyttämään Backstage-passia. En tiedä sanoiko hän: "Ettekste tiedä kuka mä oon?" ;)








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti